Automatyzacja marketingu jako most współpracy - Bim Ally
bimally.pl BIM Ally

Most współpracy między architektem a producentami z wykorzystaniem automatyzacji marketingu

June 22, 2022
bim

Komunikacja marketingowa to nieodłączny element w budowaniu długofalowej współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem biznesowym. Tym bardziej w okresie rozwoju cyfryzacji budownictwa, producenci materiałów budowlanych takich jak beton komórkowy powinni wykorzystywać dostępne możliwości komunikacji do budowania relacji z architektami.

Jedną z podstawowych taktyk, które pozwolą na sprawne zarządzanie i angażowanie projektantów do ciągłej współpracy jest implementacja koncepcji Marketing Automation. 

Czym jest Marketing Automation?

bim

Marketing Automation to nic innego jak związek przyczynowo skutkowy, wynikający z jasno sprecyzowanej ścieżki zawierającej:

  • Wyzwalacze (triggery) – Bardzo jasno sprecyzowane przypadki, które są lub nie są wykonywane przez użytkownika, lub w tym przypadku firmy dostarczającej rozwiązania BIMowe
  • Działanie (action) – Konkretnie określona akcja, która ma się wydarzyć w następstwie aktywowania wyzwalacza

Marketing Automation jak sama nazwa wskazuje daje możliwość pełnej automatyzacji komunikacji bazując na predykcji zachowania użytkownika. Określając trafnie triggery i dobierając odpowiednie treści system będzie automatycznie wysyłał komunikaty do użytkownika, który wykonał lub nie wykonał odpowiedniej czynności. 

Przykłady zastosowania marketing automation.

Przykłady takich działań oraz ich wyzwalaczy a także spodziewanego efektu w kontekście komunikacji pomiędzy architektem, a firmą produkcyjną dostarczającą modele BIM poniżej:

Wyzwalacz (trigger)Działanie Oczekiwany efekt
Pobranie i instalacja BIM ALLY PluginWysłanie potwierdzenia ukończenia procesu instalacjiPoinformowanie użytkownika o finalizacji oraz dostarczenie informacji odnośnie pomocy technicznej
Brak aktywności użytkownika przez okres 10 dniWysłanie maila przypominającego o korzyściach stosowania modeli BIMMotywacja użytkownika do korzystania z modeli danej firmy
Publikacja modeli BIM nowych produktów Wysłanie maila z informacją o pojawieniu się nowych modeli oraz odnośnik do nichPoinformowanie użytkownika o nowych produktach 

Cechy skutecznego Marketing Automation:

Skuteczne stosowanie automatyzacji marketingowej to nie tylko trafne określenie wyzwalaczy oraz działań. To także inne czynniki, które decydują o tym, czy komunikacja pomiędzy producentem a architektem może stale się rozwijać. Są to między innymi:

  • Personalizacja – Dzięki danym gromadzonych podczas rejestracji, możliwe jest wykorzystanie w przesłanym komunikacie bezpośredniego zwrotu po imieniu użytkownika. Zasadność stosowania tej taktyki obrazują wyniki przedstawione w raporcie serwisu Interaktywnie z 2022 roku. Wskazuje on, iż współczynnik otwarć  (OR) spersonalizowanej wiadomości rośnie średnio z 7,4% do niemal 19%
  • Dopasowany przekaz do odbiorcy dodatkowe stosowanie segmentacji – np. na użytkownika, który jest architektem indywidualnym lub pracownikiem większego biura projektowego, pozwoli na lepsze dopasowanie przekazu
  • Pomiar efektywności – Stosowanie mierników efektywności, które dostarczać będą informacji takich jak ilości otwarć czy klikalność w załączone w wiadomości linki pozwola na mierzenie skuteczności poszczególnych czynników. To z kolei doskonała baza wiedzy dla działów marketingu czy sprzedaży odnośnie tego który użytkownik dokonał konkretnej czynności.

Automatyzacja marketingowa to dziedzina, która gości w strategii sprzedaży już od dłuższego czasu, a wszelkie badania określające jej skuteczność wciąż stwierdzają jej wysoką efektywność. Czas więc, aby producenci wykorzystali taktyki takie jak automatyzacja mailingu nie tylko do tego, aby pozyskać odpowiednich użytkowników i leady sprzedażowe, ale również zadbać o to, aby architekci byli zadowoleni i jak najczęściej wykorzystywali modeli konkretnych produktów. 

modele bim

BIM ALLY TOOLBOX wyposaży Twoją firmę w narzędzia i usługi, dzięki którym będziesz mógł efektywnie zarządzać współpracą zarówno z obecnymi, jak i nowo pozyskanymi architektami oraz inżynierami.