Most współpracy między architektem a producentami z wykorzystaniem automatyzacji marketingu
Komunikacja marketingowa to nieodłączny element w budowaniu długofalowej współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem biznesowym. Tym bardziej w okresie rozwoju cyfryzacji budownictwa, producenci materiałów budowlanych takich jak beton komórkowy powinni wykorzystywać dostępne możliwości komunikacji do budowania relacji z architektami.
Jedną z podstawowych taktyk, które pozwolą na sprawne zarządzanie i angażowanie projektantów do ciągłej współpracy jest implementacja koncepcji Marketing Automation.
Czym jest Marketing Automation?
Marketing Automation to nic innego jak związek przyczynowo skutkowy, wynikający z jasno sprecyzowanej ścieżki zawierającej:
- Wyzwalacze (triggery) – Bardzo jasno sprecyzowane przypadki, które są lub nie są wykonywane przez użytkownika, lub w tym przypadku firmy dostarczającej rozwiązania BIMowe
- Działanie (action) – Konkretnie określona akcja, która ma się wydarzyć w następstwie aktywowania wyzwalacza
Marketing Automation jak sama nazwa wskazuje daje możliwość pełnej automatyzacji komunikacji bazując na predykcji zachowania użytkownika. Określając trafnie triggery i dobierając odpowiednie treści system będzie automatycznie wysyłał komunikaty do użytkownika, który wykonał lub nie wykonał odpowiedniej czynności.
Przykłady zastosowania marketing automation.
Przykłady takich działań oraz ich wyzwalaczy a także spodziewanego efektu w kontekście komunikacji pomiędzy architektem, a firmą produkcyjną dostarczającą modele BIM poniżej:
Wyzwalacz (trigger) | Działanie | Oczekiwany efekt |
Pobranie i instalacja BIM ALLY Plugin | Wysłanie potwierdzenia ukończenia procesu instalacji | Poinformowanie użytkownika o finalizacji oraz dostarczenie informacji odnośnie pomocy technicznej |
Brak aktywności użytkownika przez okres 10 dni | Wysłanie maila przypominającego o korzyściach stosowania modeli BIM | Motywacja użytkownika do korzystania z modeli danej firmy |
Publikacja modeli BIM nowych produktów | Wysłanie maila z informacją o pojawieniu się nowych modeli oraz odnośnik do nich | Poinformowanie użytkownika o nowych produktach |
Cechy skutecznego Marketing Automation:
Skuteczne stosowanie automatyzacji marketingowej to nie tylko trafne określenie wyzwalaczy oraz działań. To także inne czynniki, które decydują o tym, czy komunikacja pomiędzy producentem a architektem może stale się rozwijać. Są to między innymi:
- Personalizacja – Dzięki danym gromadzonych podczas rejestracji, możliwe jest wykorzystanie w przesłanym komunikacie bezpośredniego zwrotu po imieniu użytkownika. Zasadność stosowania tej taktyki obrazują wyniki przedstawione w raporcie serwisu Interaktywnie z 2022 roku. Wskazuje on, iż współczynnik otwarć (OR) spersonalizowanej wiadomości rośnie średnio z 7,4% do niemal 19%
- Dopasowany przekaz do odbiorcy – dodatkowe stosowanie segmentacji – np. na użytkownika, który jest architektem indywidualnym lub pracownikiem większego biura projektowego, pozwoli na lepsze dopasowanie przekazu
- Pomiar efektywności – Stosowanie mierników efektywności, które dostarczać będą informacji takich jak ilości otwarć czy klikalność w załączone w wiadomości linki pozwola na mierzenie skuteczności poszczególnych czynników. To z kolei doskonała baza wiedzy dla działów marketingu czy sprzedaży odnośnie tego który użytkownik dokonał konkretnej czynności.
Automatyzacja marketingowa to dziedzina, która gości w strategii sprzedaży już od dłuższego czasu, a wszelkie badania określające jej skuteczność wciąż stwierdzają jej wysoką efektywność. Czas więc, aby producenci wykorzystali taktyki takie jak automatyzacja mailingu nie tylko do tego, aby pozyskać odpowiednich użytkowników i leady sprzedażowe, ale również zadbać o to, aby architekci byli zadowoleni i jak najczęściej wykorzystywali modeli konkretnych produktów.
BIM ALLY TOOLBOX wyposaży Twoją firmę w narzędzia i usługi, dzięki którym będziesz mógł efektywnie zarządzać współpracą zarówno z obecnymi, jak i nowo pozyskanymi architektami oraz inżynierami.